EPSON DX5 DİJİTAL BASKI MAKİNALARI
Translate
6 Kasım 2012 Salı
Her istediğini yaptırma Zihniyetini Taşıyan Bazı Reklamcılar
5 Kasım 2012 Pazartesi
İç Mekan - Dış Mekan Baskı Nedir?
Digital Baskı: Geleneksel ofset baskı tekniğinde kullanılan, film ve klasik
anlamdaki kalıp gibi iki vazgeçilmez unsurun ortadan kaldırılmasıyla, herhangi
bir fotoğraf, diapozitif, negatif ve basılmış görüntünün, tarayıcılarla yada
doğrudan dijital kameralar yoluyla bilgisayara aktarılarak, üzerinde çalışılıp
değişiklikler yapılmasına; bilgisayarda metin, grafik, çizim v.b.
birleştirilerek bir grafik dökümanın bir dijital baskı makinası yardımıyla
doğrudan baskı materyaline basılmasına olanak tanıyan sistemin geneline verilen
addır.
DİGİTAL BASKI TEKNİKLERİ: NİP (non – impact printing) yani (dokunmasız baskı) türleri
1- Elektrofotoğrafik ve elektrografik sistemler: Büro fotokopi cihazlarının çoğunluğu ve lazer yazıcıların temel tekniği bu gruba girer.
2- Elektrosensitif sistem: cereyan akım vasıtasıyla bazı maddeler değişime uğramaktadır. Daha çok küçük baskı sahası olan cihazlarda tatbik edilir. Örneğin, printerli masa hesap makinası.
3- Manyetografi sistemleri: Elektrostatik sistmelerde olduğu gibi görüntü tonerle elde edilir.
4- İnkjet sistemler: Mürekkep damla damla püskürtülür ve görüntü bu sayede olur.
5- Termografi sistemleri: Görüntü ısı yoluyla sağlanır. Bunun için renkli hassaslaştırılmış bantlar ıswanmış veya sıvanmış malzeme kullanılır. Uygulama sahası yavaş renkli yazıcılar ve dijital renkli fotokopi cihazlarıdır.
DİGİTAL İMAGE: Bir görüntünün bilgisayar ortamına taşınarak orada çeşitli görsel malzemelerle desteklenip işlendikten sonra bir digital baskı makinasından çıkış alınmasına denir.
RIP(Raster İmage Prosesor): Bilgisayarda hazırlanan (postscript dili ile) metin , grafik ve resimleri bir yazıcının ve pozlandırıcının anlayabileceği dile çeviren yüksek performanslı, prosesor(hesaplayıcı) dır.
DIŞ MEKAN BASKI: Dış mekanda kullanılan reklam ve tanıtım amaçlı broşür, afiş, bilboard,araba üstüne yapıştırılan stickerler v.b. gibi malzemelerin hazırlanmasında kullanılan baskı çeşitleridir.
Digital baskı yöntemiyle dış mekan baskı:
1- Branda Baskı: Binalar üzerine yapılan reklam çalışmaları bu gruba girer.
2- Saç tabela üzerine vinyl baskı: Saç tabela üzerine yapıştırılan reklam afişleridir.
3- Araç üzerine uygulama: Folyoya dijital baskı yapılır. Parça parça basılan iş araç üzerine ısıyla geçirilir. Isıyla işin araç üzerine iyice kavranması sağlanır.
4- Yol kenarları reklamları: Kuşe yada 1. Hamur kağıda dijital baskıyla basılır.
5- Üç boyutlu reklam panoları: Grafik solvent bazlı mürekkeple vinyl yada folyo üzerine basılır.
6- Yer grafikleri: Sürtünmeye dayanıklı solvent bazlı mürekkep kullanılarak baskı yapılır. Laminasyon malzemesiyle sürtünmeye karşı laminasyon yapılır.
7- Mega light orta refuj ışıklı reklam panoları: Grafik ters olarak durantransdeninel yarı opak bir malzemeye basılır.
8- Creative cephe kaplama baskılar: Vinyl ile hazırlanan grafik solvent bazlı mürekkeple basılır. Mağaza ve alışveriş merkezlerine dış kısmına bu baskı türü ile reklam asılır.
9- Mağaza cephe uygulamaları: istenilen büyüklükte iş hazırlandıktan sonra makina ebadına göre parça parça basılır. Laminasyonla birleştirilir.
10- Bilboardlar: Çeşitli gramajlarda 1. Hamur kağıtlara istenen grafik basılır.
11- Posterler: Kuşe kağıda, muşambaya, kumaşa veya vinyl üzerine solvent bazlı mürekkeple baskı yapılır.
12- Bez afişler: Grafik kumaş üzerine istenilen ebatta basılır.
İÇ MEKAN(İN DOOR) BASKI:
1- Vitrin içi uygulamalar: Vitrin içine yapıştırılan uygulamalardır.
2- Sanatsal baskılar: Tuval üzerine çalışılmış bir resim gibi sonuç veren baskılardır.
3- Stand sistemi oluşturma: Basılan iş stand şekline göre parçalar ayrılarak işi standa yapıştırılır.
4- Cam grafikleri: Cam yüzeyleri için üretilmiş delikli bir materyal üzerine baskı yapılır. Bu baskıya içtende baksan dıştanda baksan aynı gözükür.
5- Market, iş merkezi ve bunun gibi yerler için reklam panoları uygulamaları: Dış havaya mağruz kalmayacağı için laminasyona gerek yoktur.
6- Dekorasyon uygulamaları ve ışıklı baskılar: Hazırlanan grafik duratrans denilen yarı transparan bir malzemeye basılır.
7- Muşamba üzeri uygulamalar: Baskı materyali muşambadır. Baskısı bittikten sonra elastik bir yapıya sahip olduğundan istenilen her yere monte edilebilir.
DİGİTAL BASKI TEKNİKLERİ: NİP (non – impact printing) yani (dokunmasız baskı) türleri
1- Elektrofotoğrafik ve elektrografik sistemler: Büro fotokopi cihazlarının çoğunluğu ve lazer yazıcıların temel tekniği bu gruba girer.
2- Elektrosensitif sistem: cereyan akım vasıtasıyla bazı maddeler değişime uğramaktadır. Daha çok küçük baskı sahası olan cihazlarda tatbik edilir. Örneğin, printerli masa hesap makinası.
3- Manyetografi sistemleri: Elektrostatik sistmelerde olduğu gibi görüntü tonerle elde edilir.
4- İnkjet sistemler: Mürekkep damla damla püskürtülür ve görüntü bu sayede olur.
5- Termografi sistemleri: Görüntü ısı yoluyla sağlanır. Bunun için renkli hassaslaştırılmış bantlar ıswanmış veya sıvanmış malzeme kullanılır. Uygulama sahası yavaş renkli yazıcılar ve dijital renkli fotokopi cihazlarıdır.
DİGİTAL İMAGE: Bir görüntünün bilgisayar ortamına taşınarak orada çeşitli görsel malzemelerle desteklenip işlendikten sonra bir digital baskı makinasından çıkış alınmasına denir.
RIP(Raster İmage Prosesor): Bilgisayarda hazırlanan (postscript dili ile) metin , grafik ve resimleri bir yazıcının ve pozlandırıcının anlayabileceği dile çeviren yüksek performanslı, prosesor(hesaplayıcı) dır.
DIŞ MEKAN BASKI: Dış mekanda kullanılan reklam ve tanıtım amaçlı broşür, afiş, bilboard,araba üstüne yapıştırılan stickerler v.b. gibi malzemelerin hazırlanmasında kullanılan baskı çeşitleridir.
Digital baskı yöntemiyle dış mekan baskı:
1- Branda Baskı: Binalar üzerine yapılan reklam çalışmaları bu gruba girer.
2- Saç tabela üzerine vinyl baskı: Saç tabela üzerine yapıştırılan reklam afişleridir.
3- Araç üzerine uygulama: Folyoya dijital baskı yapılır. Parça parça basılan iş araç üzerine ısıyla geçirilir. Isıyla işin araç üzerine iyice kavranması sağlanır.
4- Yol kenarları reklamları: Kuşe yada 1. Hamur kağıda dijital baskıyla basılır.
5- Üç boyutlu reklam panoları: Grafik solvent bazlı mürekkeple vinyl yada folyo üzerine basılır.
6- Yer grafikleri: Sürtünmeye dayanıklı solvent bazlı mürekkep kullanılarak baskı yapılır. Laminasyon malzemesiyle sürtünmeye karşı laminasyon yapılır.
7- Mega light orta refuj ışıklı reklam panoları: Grafik ters olarak durantransdeninel yarı opak bir malzemeye basılır.
8- Creative cephe kaplama baskılar: Vinyl ile hazırlanan grafik solvent bazlı mürekkeple basılır. Mağaza ve alışveriş merkezlerine dış kısmına bu baskı türü ile reklam asılır.
9- Mağaza cephe uygulamaları: istenilen büyüklükte iş hazırlandıktan sonra makina ebadına göre parça parça basılır. Laminasyonla birleştirilir.
10- Bilboardlar: Çeşitli gramajlarda 1. Hamur kağıtlara istenen grafik basılır.
11- Posterler: Kuşe kağıda, muşambaya, kumaşa veya vinyl üzerine solvent bazlı mürekkeple baskı yapılır.
12- Bez afişler: Grafik kumaş üzerine istenilen ebatta basılır.
İÇ MEKAN(İN DOOR) BASKI:
1- Vitrin içi uygulamalar: Vitrin içine yapıştırılan uygulamalardır.
2- Sanatsal baskılar: Tuval üzerine çalışılmış bir resim gibi sonuç veren baskılardır.
3- Stand sistemi oluşturma: Basılan iş stand şekline göre parçalar ayrılarak işi standa yapıştırılır.
4- Cam grafikleri: Cam yüzeyleri için üretilmiş delikli bir materyal üzerine baskı yapılır. Bu baskıya içtende baksan dıştanda baksan aynı gözükür.
5- Market, iş merkezi ve bunun gibi yerler için reklam panoları uygulamaları: Dış havaya mağruz kalmayacağı için laminasyona gerek yoktur.
6- Dekorasyon uygulamaları ve ışıklı baskılar: Hazırlanan grafik duratrans denilen yarı transparan bir malzemeye basılır.
7- Muşamba üzeri uygulamalar: Baskı materyali muşambadır. Baskısı bittikten sonra elastik bir yapıya sahip olduğundan istenilen her yere monte edilebilir.
4 Kasım 2012 Pazar
Türkiye ve Uluslararası Boya Devi Dyo Eco Solvent Bazlı Mürekkep Geliştirecek
3 Kasım 2012 Cumartesi
Mimaki Engineering Co. Ltd. yeni JFX-1631plus ve JFX-1615plus UV LED Kurutmalı Makinesini Lansmanını Yaptı.
Mimaki Engineering Co. Ltd. (Başkan: Akira Ikeda; Genel Merkez: Nagano, Japonya) yeni JFX-1631plus ve JFX-1615plus UV LED kurutmalı geniş format printerlarını pazara sunduğunu duyurdu. Bu seri, yeni geliştirilmiş ve seriye eklenmiş Ek-kurutma ünitesi sayesinde mevcut model olan JFX-1631’den 80 daha hızlı. Buna ek olarak, seri kesintisiz ağ baskısı için opsiyonel bir rulo ünitesi ile donatılmış durumda. Yeni JFX-1631plus ve JFX-1615plus Kasım 2010 tarihinden itibaren Avrupa genelinde satışa sunulacak.
Özellikler
1. Erişilen maksimum baskı hızı saatte 23.6 m2, JFX-1631’den 80 daha hızlı
JFX plus serisinin yeni standart donanımı olan yeni Ek-kurutma ünitesi sayesinde eriştiği maksimum baskı hızı saatte 23.6 m2 (300 x 600dpi / 4pas / çiftyönlü) böylece mürekkep UV kurutmasının arkasından ikinci bir kurutmaya daha tabi tutuluyor. JFX plus serisininin maksimum baskı hızı mevcut model olan JFX-1631’in maksimum baskı hızından 80 daha fazla. Baskı hizmeti sağlayıcılarının hızlı sirkülasyona ihtiyacı olması sebebiyle müşterilerin bu talepleri hızı yükseltilmiş bu seri ile mümkün olacaktır.
Ek-kurutma ünitesi kullanıldığında dikey baskı 400mm’ye kısalmaktadır.
2. Rulo malzemeye baskıda yüksek verimlilik
Opsiyonel bir otomatik rulo ünitesi ile başında beklemeden, kesintisiz ağ baskısı JFX plus serisi ile hayata geçirilebilir. Aynı yada farklı işlerin kısa sürede tamamlanması durumunda etkin bir şekilde işleme ve baskı yapılabilmesi, verimliliği gözle görülür ölçüde arttırmaktadır. Bunlara ek olarak gece boyu baskı yapılması gerektiğinde başında beklemeksizin kesintisiz baskı yapılarak büyük hacimli işler teslim zamanına yetiştirilir, böylece verimlilik ve hızlı sirkülasyon arttırılır.
Flatbed’de her bir baskı ölçüsü mevcut maksimum baskı alanı ile sınırlıdır.
3. İki model seçilebilir
JFX plus serisi iki farklı ölçüde sunulmaktadır: JFX-1615plus modelinin maksimum baskı ölçüsü 1,602 x 1,500 mm ve JFX-1631plus modelinin maksimum baskı ölçüsü 1,602 x 3,100 mm dir. Böylece baskı hizmeti sunanlar için talep gören baskı ölçüleri ve baskı yapılan yerin özelliklerine göre seçim yapma şansı doğmaktadır.
4. Diğer özellikler
· Yüksek görüntü kalitesi ile daha az çizik problemi yaşanır ve 3pt ya kadar okunabilir harfler basılabilir.
· UV LED kurutma özelliği ısı hassasiyeti olan malzemeler üzerine baskı yapabilme olanağı tanır. Çünkü kurutma diotları aşırı ısı açığa çıkarmaz böylece malzeme deformasyona uğramaz ve renk değişimlerine sebep olmaz.
· 50mm kalınlığa kadar kaplanmamış malzeme üzerine direkt baskı yapılabilir.
· Çeşitli uygulamalar için 2 farklı mürekkep çeşidi mevcuttur – sert yada UV kurutmalı mürekkepler.
· Beyaz mürekkep transparan yada renkli yüzeyler üzerine canlı renklerde baskı yapılabilmesine olanak tanır.
· Şeffaf mürekkep (sadece sert UV kurutmalı mürekkeplerde mevcuttur) ürüne parlak yada mat bitiriş sağlayarak değer katar.
· Bütün mürekkepler farklı katman baskılarında uygulanarak, baskıya çok boyutlu ve dokunulabilir efekti verebilir.
· Eko-Kartuşlar israfı azaltır – mürekkep paketinin kartuşun içine yerleştirilmesi yeterlidir.
Teknik özellikler
Birim |
Özellikler
|
||
JFX-1631plus
|
JFX-1615plus
|
||
Maksimum baskı çözünürlüğü |
1,200×1,200dpi
|
||
UV birimi |
Ana-kurutma ünitesi |
UV LED kurutma ünitesi
|
|
|
Ek-kurutma ünitesi |
UV florasan kurutma ünitesi
|
|
Maksimum baskı hızı |
Ek-kurutma ünitesi ile |
23.6m2/s (300×600dpi/4pas/çiftyönlü)
|
|
|
Ek-kurutma ünitesi olmadan |
13.0m2/s (600×600dpi/4pas/ çiftyönlü)
|
|
Maksimum baskı alanı |
Ek-kurutma ünitesi ile |
1,602×2,700mm
|
1,602×1,100mm
|
|
Ek-kurutma ünitesi olmadan |
1,602×3,100mm
|
1,602×1,500mm
|
Kullanılabilir medya |
Ölçü |
1,644×3,194mm
|
1,644×1,594mm
|
|
Kalınlık |
50mm’ye kadar
|
|
|
Ağırlık |
50kg’a kadar (medya düz olarak
yerleştirildiğinde)
|
|
Mürekkep |
Sert UV kurutmalı mürekkep |
LH-100 (C/M/Y/K/Beyaz/Şeffaf) |
|
|
Esnek UV kurutmalı mürekkep |
LF-200 (C/M/Y/K/Beyaz) |
|
Boyutlar (E)×(D)×(Y) |
4,300×4,200×1,600mm
|
4,300×2,700×1,600mm
|
|
Ağırlık |
1,613kg
|
1,313kg
|
■
Rulo
ünitesi (opsiyonel)
Birim |
Özellikler
|
|
Taşıyıcı sistem |
Sayfa besleme sistemi
|
|
Kullanılabilir medya |
Genişlik |
300 - 1,600mm
|
|
Kalınlık |
0.05 - 1.0mm
|
|
Ağırlık |
50kg’a kadar
|
Boyutlar |
JFX-1631plus ile |
4,300×5,000×1,600mm (Ana ünite + Rulo
ünite)
|
(E)×(D)×(Y) |
JFX-1615plus ile |
4,300×3,500×1,600mm (Ana ünite + Rulo
ünite)
|
Ağırlık |
JFX-1631plus ile |
1,813kg (Ana ünite + Rulo ünite)
|
|
JFX-1615plus ile |
1,513kg (Ana ünite + Rulo ünite)
|
İlan ve Reklam Vergileri 5 yıl Süre ile alınmayacak!
5 YIL BOYUNCA ALINMAYACAK VERGİLER
Bakan Şimşek, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu'nda, Bütçe ve Kesin Hesap Kanunu Tasarılarının geneli üzerinde yapılan görüşmelerin ardından milletvekillerinin sorularına yanıt verdi.
Büyükşehir Yasa Tasarısı'nın bütçeye etkisi konusundaki bir soru üzerine Bakan Şimşek, söz konusu yasanın, geçmesi halinde 2013 yılına etkisinin 610 milyon lira olacağını, bu rakamın da bütçede yer aldığını bildirdi. Şimşek, ''2014 yılındaki etkisi 3 milyar 727 milyon lira, 2015 yılındaki tahmini etkisi de 4 milyar 100 milyon lira olacak'' dedi.
Bakan Şimşek, söz konusu tasarıda yer alan düzenlemeyle 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu'na göre tahsil edilen vergi ve harçların (ilan, reklam vergisi, eğlence vergisi, elektrik ve havagazı tüketim vergisi, yangın sigortası vergisi, haberleşme, çevre ve temizlik vergisi...vs) 5 yıl süreyle alınmayacağını vurguladı.
Evet nihayet reklam sektöründeki daralan gelişmeye paralel olarak bir sevindirici gelişme oldu. Tüm reklamcılar sektördeki tabela vergilerinden müzdaripti.Bu gelişme ile sektörün hareketleneceğini bekliyoruz.
2 Kasım 2012 Cuma
Yılın En iyi Dijital Baskı Firmaları Belli Olacak
FESPA, baskı firmalarını, üreticileri, tedarikçileri, baskı alıcılarını ve son kullanıcılarını Fespa Hall Of Fame 2013’e aday göstermeleri için davet ediyor. FESPA Hall Of Fame ilk olarak FESPA Dijital 2012‘de, küresel baskı topluluğu içinde gerçekleştirildi ve yılın baskıcısı seçildi. Hall Of Fame 2013 etkinliği ise Londra’da gerçekleşecek FESPA 2013 Fuarı’nda (25-29 Haziran 2013) sonuçlanacak. FESPA baskı sanayini kendi deneyimleri için ödüllendirilecek ve tanınmayı hak eden iş arkadaşlarını aday göstermeye başlamaları için cesaretlendiriyor.
Hall Of Fame, baskı sektöründe bütün dünyadan rol model olarak ilham alınmaya değer bireyleri ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Yeni bir yaklaşım, teknoloji veya diğer yollarla yenilikçi olarak sektöre öncülük eden baskıcılar aday olarak gösterilebilirler. Adayların, baskı yeteneği veya hizmetini lider olarak ve sürdürülebilir şekilde ortaya koymuş olmaları veya sanayiye diğer bazı önemli katkılar sağlamış olmaları gerekmektedir.
FESPA Genel Müdürü Neil Felton “FESPA Dijital 2012’de ilk defa gerçekleşen Hall Of Fame, dünya çapında baskıcıların ilham verici ve şaşırtıcı işlerini devam ettirmek için son derece olumlu ve heyecan verici şekilde karşılandı. Baskı topluluğunu, hayranlık duydukları meslektaşlarını, her gün yaptıkları olağanüstü ve münhasır çalışmaları kutlamak için, aday göstermeye teşvik ediyoruz.” şeklinde açıklama yaptı.
Aday Gösterme Süreci 21 Ocak’ta Sona Eriyor
Birden fazla oy alan adaylar, özel bir grubun parçası olarak bir dizi avantaj sunan FESPA Hall Of Fame listesine girecek. Adaylar benzer fikirlere sahip yeni girişimciler ile iletişim kurma şansı ile birlikte ayrıca Fespa global etkinliklerine VIP davetiye, indirimli konferans ya da zirve temsilcisi yerleri alacaklar. Bu adaylar aynı zamanda kendi işleriyle medyada olumlu bir şekilde daha çok yer alacak. Aday gösterme süreci 21 Ocak 2013’te sona erecek. Daha sonra küresel topluluk kendi favori “yılın baskıcısı”nı seçmek için 31 Mayıs 2013’e kadar oy verebilecek. Her ülkeden beş kazanan ile en iyi ilk beşi kazanan adaylar 26 Haziran 2013 tarihinde Fespa 2013 Fuarı’nda düzenlenecek Gala Yemeği’ndeki ödül töreninde ilan edilecekler.
Hall Of Fame 2013’e aday göstermek ise çok kolay. Aday olmak isteyen baskı sektörü temsilcilerinin sadece www.fespa.com/halloffame adresini ziyaret etmeleri gerekmektedir.
FESPA
1962 yılında kurulan FESPA, kar amacı gütmeyen ticaret derneklerinin bir federasyonudur ve serigrafi ve dijital baskı endüstrisi için fuarlar ve konferanslar organize etmektedir. FESPA’nın amacı, serigrafi ve dijital baskıyı teşvik etmek, serigrafi ve dijital baskı hakkındaki bilgileri dünya çapındaki üyeleri ile paylaşmak ve onlara işlerini büyütmeleri ve hızlı büyüyen baskı sektöründeki son gelişmeler hakkında bilgi edinmeleri konusunda yardımcı olmaktır.
FESPA üyesi kuruluşlar arasında Avrupa’da 27 Ulusal Birlik ve Avusturalya, Çin, Hindistan, Japonya, Kore, Meksika, Nepal, Filipinler, Tayland ve Sri Lanka’da 10 üye birlik bulunur.
Mesleki Eğitim Çalışmaları'na Başlandı
Açıkhava Reklamcıları Derneği ile İnönü Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi arasında yapılan protokol çerçevesinde, Tabela Reklamcılığı dalında çalışanların, mesleki eğitimi çalışmalarına İstanbul bölgesinde başlanmıştır. Bu çerçevede Seyrantepe-Çağlayan-Kağıthane bölgesindeki firmalarda çalışan kişilerin katılımı ile 1 grup (30 kişi)’un belgelendirilmesi gerçekleşmiştir.
Ağır Ve Tehlikeli İşlerde Çalışanların Mesleki Eğitimi
İş Kanunu’nda “On altı yaşını doldurmamış genç işçiler ve çocuklar ile çalıştığı işle ilgili mesleki eğitim almamış işçiler ağır ve tehlikeli işlerde çalıştırılamaz.” hükmü bulunmaktadır. Bu hükme dayanarak çıkartılan Ağır ve Tehlikeli İşlerde Çalıştırılacak İşçilerin Mesleki Eğitimlerine Dair Tebliğ’de de Ağır ve Tehlikeli İşler Yönetmeliği ile belirlenen ağır ve tehlikeli işlerde çalışan/çalıştırılacak işçilerin mesleki eğitime tabi tutulmaları ve bu eğitimlerinin belgelendirilmesi zorunlu hale getirilmiştir.
(01.01.2009 tarihinden itibaren Ağır ve tehlikeli işlerde çalıştırılacak işçilerin, işe alınmadan önce, mesleki eğitime tabi tutulmaları zorunludur.)
İş Kanunu’nda “On altı yaşını doldurmamış genç işçiler ve çocuklar ile çalıştığı işle ilgili mesleki eğitim almamış işçiler ağır ve tehlikeli işlerde çalıştırılamaz.” hükmü bulunmaktadır. Bu hükme dayanarak çıkartılan Ağır ve Tehlikeli İşlerde Çalıştırılacak İşçilerin Mesleki Eğitimlerine Dair Tebliğ’de de Ağır ve Tehlikeli İşler Yönetmeliği ile belirlenen ağır ve tehlikeli işlerde çalışan/çalıştırılacak işçilerin mesleki eğitime tabi tutulmaları ve bu eğitimlerinin belgelendirilmesi zorunlu hale getirilmiştir.
(01.01.2009 tarihinden itibaren Ağır ve tehlikeli işlerde çalıştırılacak işçilerin, işe alınmadan önce, mesleki eğitime tabi tutulmaları zorunludur.)
Mesleki Eğitimin Belgelendirilmesi
Mesleki eğitimin nasıl belgelendirilmesi gerektiği Tebliğ’de belirtilmiştir. Tebliğe göre ağır ve tehlikeli işlerde çalıştırılacak işçilerin aşağıda belirtilen belgelerden birisine sahip olmaları zorunludur:
a) 3308 sayılı Kanun’a göre verilen diploma, bitirme belgesi, yetki belgesi, sertifika, bağımsız işyeri açma belgesi, kalfalık, ustalık ve usta öğreticilik belgelerinden birisi,
b) 25 / 8 / 1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu’nun 48′inci maddesi ile 31 / 12 / 2008 tarihli ve 27097 (6. mükerrer) sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Türkiye İş Kurumu İşgücü Uyum Hizmetleri Yönetmeliği”nin 4′üncü maddesinin (f) bendine göre faaliyet gösteren kurslardan aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesine göre alınan kurs bitirme belgesi,
c) 08 / 02 / 2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu’nun 2′nci maddesinin (g) ve (i) bentlerine göre faaliyet gösteren kurslardan alınan kurs bitirme belgesi, operatör belgesi ve sürücü belgesi,
ç) 11 / 7 / 2002 tarihli ve 24812 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Patlayıcı Madde Ateşleyici Yeterlilik Belgesi’nin Verilmesi Esas ve Usullerinin Belirlenmesi Hakkında Yönetmelik kapsamında alınan ateşleyici yeterlilik belgesi,
d) Yukarıda sayılanların dışında kuruluş kanunlarında veya ilgili kanunlarca yetkilendirilmiş kamu kurum ve kuruluşları ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilgili biriminin onayının alınması şartıyla kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, eğitim amaçlı faaliyet gösteren vakıf ve dernekler, işçi ve işveren kuruluşları ile bünyelerinde kurulu iktisadi işletmeler veya işveren tarafından düzenlenen eğitim faaliyetleri sonucunda verilen belgeler,
e) Uluslararası kurum ve kuruluşlardan alınan ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denkliği sağlanan belgeler.
f) 30/12/2008 tarihli ve 27096 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Mesleki Yeterlilik, Sınav ve Belgelendirme Yönetmeliği kapsamında verilen meslekî yeterlilik belgeleri,
01.01.2009 tarihinden önce Ağır ve Tehlikeli İşler Yönetmeliği kapsamına giren işlerde çalışmaya başlayan işçilere Milli Eğitim Bakanlığı ile kuruluş kanunlarında veya ilgili kanunlarca yetkilendirilmiş kamu kurum ve kuruluşları ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilgili biriminin onayının alınması şartıyla kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, eğitim amaçlı faaliyet gösteren vakıf ve dernekler, işçi ve işveren kuruluşları ile bünyelerinde kurulu iktisadi işletmeler veya işverenlerle yapılacak protokoller çerçevesinde verilecek en az 32 en çok 40 saatlik eğitim sonucu düzenlenecek belgelere sahip olanlar mesleki eğitim almış olarak kabul edilecektir.
Mesleki eğitimin nasıl belgelendirilmesi gerektiği Tebliğ’de belirtilmiştir. Tebliğe göre ağır ve tehlikeli işlerde çalıştırılacak işçilerin aşağıda belirtilen belgelerden birisine sahip olmaları zorunludur:
a) 3308 sayılı Kanun’a göre verilen diploma, bitirme belgesi, yetki belgesi, sertifika, bağımsız işyeri açma belgesi, kalfalık, ustalık ve usta öğreticilik belgelerinden birisi,
b) 25 / 8 / 1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası Kanunu’nun 48′inci maddesi ile 31 / 12 / 2008 tarihli ve 27097 (6. mükerrer) sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Türkiye İş Kurumu İşgücü Uyum Hizmetleri Yönetmeliği”nin 4′üncü maddesinin (f) bendine göre faaliyet gösteren kurslardan aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesine göre alınan kurs bitirme belgesi,
c) 08 / 02 / 2007 tarihli ve 5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu’nun 2′nci maddesinin (g) ve (i) bentlerine göre faaliyet gösteren kurslardan alınan kurs bitirme belgesi, operatör belgesi ve sürücü belgesi,
ç) 11 / 7 / 2002 tarihli ve 24812 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Patlayıcı Madde Ateşleyici Yeterlilik Belgesi’nin Verilmesi Esas ve Usullerinin Belirlenmesi Hakkında Yönetmelik kapsamında alınan ateşleyici yeterlilik belgesi,
d) Yukarıda sayılanların dışında kuruluş kanunlarında veya ilgili kanunlarca yetkilendirilmiş kamu kurum ve kuruluşları ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilgili biriminin onayının alınması şartıyla kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, eğitim amaçlı faaliyet gösteren vakıf ve dernekler, işçi ve işveren kuruluşları ile bünyelerinde kurulu iktisadi işletmeler veya işveren tarafından düzenlenen eğitim faaliyetleri sonucunda verilen belgeler,
e) Uluslararası kurum ve kuruluşlardan alınan ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denkliği sağlanan belgeler.
f) 30/12/2008 tarihli ve 27096 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Mesleki Yeterlilik, Sınav ve Belgelendirme Yönetmeliği kapsamında verilen meslekî yeterlilik belgeleri,
01.01.2009 tarihinden önce Ağır ve Tehlikeli İşler Yönetmeliği kapsamına giren işlerde çalışmaya başlayan işçilere Milli Eğitim Bakanlığı ile kuruluş kanunlarında veya ilgili kanunlarca yetkilendirilmiş kamu kurum ve kuruluşları ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın ilgili biriminin onayının alınması şartıyla kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları, eğitim amaçlı faaliyet gösteren vakıf ve dernekler, işçi ve işveren kuruluşları ile bünyelerinde kurulu iktisadi işletmeler veya işverenlerle yapılacak protokoller çerçevesinde verilecek en az 32 en çok 40 saatlik eğitim sonucu düzenlenecek belgelere sahip olanlar mesleki eğitim almış olarak kabul edilecektir.
31 Ekim 2012 Çarşamba
İnter Dijital Yeni Eco Solvent Epson Dx7 Digital Baskı Makinesini Tanıttı
Epson dijital baskı Makinelerinin Türkiye Distribütörü olan İnter Dijital, geçtiğimiz günlerde Amerika Kıtasının Dijital Makine Devi Bannerjet ile anlaşma yapmış ve çoklu marka öyküsünü başlatmıştı. Bu strateji paralelinde büyümesine yön veren inter Dijital, Ekim 2012 itibariyle Distribütörlüğünü aldı.Bu yenilik çerçevesinde aynı firmadan mutlu kullanıcıları bir hayli yüksek yeni nesil Epson dx7 kafa kullanan dış mekan epson dx7 kafaya sahip,Işıljet dijital baskı makinesinin 8500$ satış fiyatı ile lansmanını yaptı.Makinanın Kısaca Özelliklerine bakarsak,Epson dx5 kafaya nazaran % 30 hızlı olan epson dx7 kafa,dual rod,otomatik kafa temizle,atık boya sistemi,çift hatlı polimer gövde,baskı esnasında pass değiştime,İnternal ısıtma sayesinde folyoda raglede çizilmeme,Dış mekanda 3 yıl baskı ömrü,3 kademeli değişken damlacık boyutu,boya pompası,internal kafa ısıtma sistemi gibi rakiplerinden ayrılan özelliklere sahip.
İnter Dijital Yeni Eco Solvent Epson Dx7 Dijital Baskı Makinesini Tanıttı
Epson dijital baskı Makinelerinin Türkiye Distribütörü olan İnter Dijital, geçtiğimiz günlerde Amerika Kıtasının Dijital Makine Devi Bannerjet ile anlaşma yapmış ve çoklu marka öyküsünü başlatmıştı. Bu strateji paralelinde büyümesine yön veren inter Dijital, Ekim 2012 itibariyle Distribütörlüğünü aldı.Bu yenilik çerçevesinde aynı firmadan mutlu kullanıcıları bir hayli yüksek yeni nesil Epson dx7 kafa kullanan dış mekan epson dx7 kafaya sahip,Işıljet dijital baskı makinesinin lansmanını yaptı.Makinanın Kısaca Özelliklerine bakarsak,Epson dx5 kafaya nazaran % 30 hızlı olan epson dx7 kafa,dual rod,otomatik kafa temizle,atık boya sistemi,çift hatlı polimer gövde,baskı esnasında pass değiştime,İnternal ısıtma sayesinde folyoda raglede çizilmeme,Dış mekanda 3 yıl baskı ömrü,3 kademeli değişken damlacık boyutu,boya pompası,internal kafa ısıtma sistemi gibi rakiplerinden ayrılan özelliklere sahip.
29 Ekim 2012 Pazartesi
Ağrı Dağından Kopup Gelen Dijital Baskı Makineleri
Geçenlerde İnternette Gezinirken Sahibinden.com 'da Tesadüfen bir ilan gördüm.İlanın başlığı aynen şu: Teknolojide Son nokta Epson dış mekan baskı makinesi ithalatçısından satılık.Tabelacı arkadaşımızın biri kalkmış üşenmemiş Ağrı dağının eteklerinden 2 adet Baskı makinesi getirmiş ve dijital baskı makinesi satıcısı olmuş.Üşenmedim telefon açtım abi rolandla aynı makine,yaygın servis ağımız var,abi süper makine şöyle makine böyle makine.Kimse yanlış anlamasın,tarafsız olarak yorumluyorum ama resimide eklemiş,görüldüğü üzere yerlerde tavanda camlarda heryerde boya damlatmış.Burdan makine alacaklara sesleniyorum,makine bakmaya gittiğinizde yerde veya duvarlarda boya damlaları var ise o makineden hızla uzaklaşın derim.
Ayrıca Edirneye makineye satılsa tabelacı arkadaşın servise gelmesi zaten ağrıdan 2 gün sürerki,böyle bir makineyle herhalde makine teknik servis uzmanı olursunuz.
Maalesef önümüzde bu sektörün geleceğinin hiçde parlak olmadığını söylesem yanılmam çünkü,tabelacı arkadaşlar makine getirsin ona sözüm yok,Fakat 1 haftada internet sitesine ilan ekleme ile kurumsal makine satıcısı olunmuyor maalesef.Ayrıca çakma bir makineyi Türkiye'ye getirip Tse'den onay alan bir makine olması ayrı bir tartışma konusu.Burdan Roland Türkiyeyi uyarıyorum..
28 Ekim 2012 Pazar
Epson inkjet Baskı Makineleri Distributörü Değişti
Dünyanın önde gelen şirketlerinden Xerox’un Türkiye Distribütörü olan Lidya Grup, geçtiğimiz aylarda Avrupa’nın PC üreticisi Archos ile anlaşma yapmış ve çoklu
Pazarlamanın en önemli unsurlarından biri olan renk , günümüzde onu ortaya çıkaracak ileri seviyebaskı teknolojileriyle gücüne güç katıyor. Özellikle reklam sektöründe kullanılan malzemelerin hızlı basılması, yüksek kalitede üretilmesi ve çevre şartlarına dayanıklı olması, yapılan tanıtımın da etkisini aynı oranda artırıyor. Doküman ürünleri pazarının öncü markalarından Japonya menşeli Epson,maliyet kalemi olmayan baskı kafaları, başta mürekkep olmak üzere cihaz ömrünü doğrudan etkileyenkaliteli sarf malzemeleri ve kaliteli baskıyla eş anlamlı olan Micro Piezo teknolojisiyle rakipleri arasında farklılaşıyor ve bu farkı Lidya Grup’la birlikte ön plana çıkarmaya hazırlanıyor.
2011 yılını %34’lük bir büyüme ile kapattıklarının altını çizen Lidya Grup Genel Müdürü Bekir Öz “Lidya Grup iş ortaklarıyla her zaman güç birliği yapmış ve büyük hedeflere ulaşmıştır. Epson’ın üstün teknolojiye sahip geniş format ürünleriyle fotoğrafçılık/tasarım, reklam ve prova baskı alanında yeni bir döneme imza atacağız. Güçlü pazarlama stratejilerimiz, Epson’ın genişleyen ürün yelpazesi ve güçlü makina parkuru sayesinde Cad ve iç&dış mekan ürün kategorisinde iddiamızı ortaya koyacağız” dedi.
Değişken damlacık ve Micro Piezo teknolojisiyle yüksek renk aralığı ve siyah beyaz baskı şöleni
Damlacık ve Micro Piezo teknolojileri sayesinde çok düzgün renk geçişleri (degrede) sağlayan,HDR renk uzayı ve 3 siyah renk kullanan Epson ürünleri sayesinde, çok yüksek renk aralığı vemuhteşem siyah beyaz baskılar elde ediliyor. Ayrıca prova baskı tarafında PANTONE renk kataloğunun %98’ini sağlayabilen ve 1’in altındaki ‘Delta E’ değerleri elde eden bir sisteme sahip olması bu kanalda Epson’ı rakiplerinden ayrıştıran özelliklerin başında geliyor.
Damlacık ve Micro Piezo teknolojileri sayesinde çok düzgün renk geçişleri (degrede) sağlayan,HDR renk uzayı ve 3 siyah renk kullanan Epson ürünleri sayesinde, çok yüksek renk aralığı ve
Mürekkep püskürtmek için ısı kullanılan sistemlerde alındıkları ilk günden itibaren
Fotoblok’a sıvama değil direkt baskı imkanı
Günümüzde baskıların birçoğu fotoblok gibi kalın malzemelere sıvanarak veya çercevelenerek kulanılmaktadır. Epson tarafından geliştirilensistem ile bugün 1.5 mm (850 gr) kalınlığındaki medyalara direkt baskı alınabiliyor.
Günümüzde baskıların birçoğu fotoblok gibi kalın malzemelere sıvanarak veya çercevelenerek kulanılmaktadır. Epson tarafından geliştirilen
Çevre koşullaruna dayanıklı baskılar
Kullanıcıların ihtiyaç duyduğu bir diğerkonu ise baskıların dayanıklılığı. Öyle ki Epson baskıları cihazdan çıkar çıkmaz kurudur. Yani baskıların kuruması için beklemeye gerek duyulmamaktadır. Ayrıca kullandığımız pigment mürekkeplerimiz güneş, toz ve çizilmeye dayanıklı olabilecek şekilde üretiliyor. Epson mürekkepleri içerisinde bulunan her pigment özel bir reçine ile kaplıdır ve bu reçine baskılarınızın dayanıklılığının sürekliliğini sağlamaktadır
Kullanıcıların ihtiyaç duyduğu bir diğer
Epson ile Seiko Aynı Firmadır.
Tarihçe
20. yüzyıl
Seiko
Epson Corporation kökleri tarafından 1942 yılında kuruldu Daiwa
Kogyo Ltd adlı bir şirket ile başladı Hisao
Yamazaki ,
yerel saat dükkan sahibi ve eski çalışanı K. Hattori Suwa,
Nagano, Japonya,. Daiwa Kogyo Hattori ailesinin (kurucusu bir
yatırım ile desteklenmiştir Seiko
Grubu )
ve için saat parçaları üreticisi olarak başladı Daini
Seikosha (şu
anda Seiko
Instruments ). Şirket
2.500 metrekarelik (230 m yılında faaliyete başlayan 2 )
yenilenmiş miso 22
çalışanı ile depo.
1943
yılında, Daini Seikosha Daiwa Kogyo ile üretim Seiko saatler için
Suwa bir fabrika kurdu. 1959 yılında, Daini Seikosha arasında
Suwa Fabrikası bölmek ve Suwa Seikosha Co, Ltd oluşturmak için
Daiwa Kogyo birleştirilecek: Seiko Epson Corporation'ın
öncüsü. Şirketin birçok kronometre teknolojiler
geliştirmiştir. Özellikle, dünyanın ilk taşınabilir
kuvars zamanlayıcı (Seiko QC-951) 1963 yılında, dünyanın ilk
kuvars saatler (geliştirilmiş Seiko
Kuvars Astron 35SQ 1969),
dünyanın ilk kuvars
saatler üreten otomatik güç 1988
yılında (Seiko Otomatik Kuvars) ve Spring
Drive 1999
yılında seyretmek hareket. Saatler İmalat hala Seiko Epson
için işletmelerin büyük bir kısmı bugün. [ 2 ] şirket
tarafından yapılan saatler Seiko Watch Corporation, bir iştiraki
aracılığıyla satılmaktadır Seiko
Holdings Corporation .
1961
yılında, Suwa Seikosha Seiko saatler için hassas parça temini
için bir iştiraki olarak Shinshu Seiki Co adlı bir şirket
kurdu. Ne Seiko
Grubu için
resmi zaman kaleci olarak seçildi 1964
Yaz Olimpiyatları Tokyo'da,
bir baskı zamanlayıcısı zaman olayları için gerekli ve Shinshu
Seiki elektronik yazıcı geliştirmeye başladı. Eylül
1968'de, Shinshu Seiki dünyanın ilk miniprinter, başlatılanEP-101 ,
çok yakında hesap içine dahil edilmiştir (AP, Elektronik Yazıcı
için duruyor). Haziran 1975'te, adı Epson halka serbest
bırakıldı EP-101 dayanan yazıcıların sonraki kuşağa icat
edildi.(EPSON: EP-SON: Elektronik Yazıcı SON). Aynı yılın
Nisan ayında Epson America Inc Shinshu Seiki Co için yazıcılar
satmak için kuruldu.
Haziran
1978'de, TX-80, seksen sütun nokta
vuruşlu yazıcı piyasaya
çıktı ve özellikle bir sistem yazıcı olarak
kullanılmıştır Commodore
PET Bilgisayar.Daha
da geliştirilmesi, iki yıl sonra, gelişmiş bir modeli, MX-80,
Ekim 1980 yılında başlatıldı. Bu yakında en çok satan
yazıcı oldu Amerika
Birleşik Devletleri .
Temmuz
1982 yılında, Shinshu Seiki resmen kendini Epson Corporation adlı
ve dünyanın ilk el bilgisayarı, başlatılan HX-20 (HC-20),
ve Mayıs 1983 yılında dünyanın ilk taşınabilir renkli
LCD TV geliştirilen
ve şirket tarafından başlatılan.
Kasım 1985
yılında, Suwa Seikosha Co, Ltd ve Epson Corporation, Seiko Epson
Corporation olarak birleşmiştir.
Şirket
geliştirilen Micro
Piezo kullanılmış
bir mürekkep püskürtme teknolojisi, piezoelektrik her
meme kristal ve sayfa üzerine mürekkep püskürtme sırasında
yazıcı kafasındaki mürekkep ısı değil, ve (Epson Stylus 800
kartuş) Epson MJ-500 inkjet yazıcı yayımladı Mart 1993. Kısa
bir süre sonra 1994 yılında, Epson ilk yüksek çözünürlüklü
renkli mürekkep püskürtmeli yazıcı (720 × 720 dpi yüksek
çözünürlüklü olarak kabul edildi), Micro Piezo kafası
teknolojisini kullanan Epson Stylus Color (P860A) yayımladı. Stylus
serisinin yeni modelleri Epson'un özel DURABrite mürekkep
kullanılmıştır. [ 3 ]
1994 yılında
Epson ABD'de perakende mağazalarda kendi ürünlerini satmak için
dış satış temsilcileri başladı. 1994 yılında Epson Epson
Haftasonu Savaşçı satış programı başladı. Programın
amacı, Epson ürünlerinin perakende satış temsilcileri 'bilgisini
geliştirmek ve bir perakende ortamında Epson müşteri hizmetleri
adres, satış artırmak yardımcı oldu. Reps genellikle 12-20
saat bir hafta çevresinde hafta sonu vardiya ilgili ayrıldı. Epson
ardından Mosaic, sonra Keystone Pazarlama A.Ş. ile, TMG Pazarlama
(şimdi Mozaik Satış Çözümleri) ile Haftasonu Savaşçı
programı başladı ve şimdi Kampanyacılar A.Ş ile 24 Haziran 2007
ve EPSON Epson doldu Mozaik sözleşme artık Kampanyacılar A.Ş.
tarafından temsil edilmektedir . Aslında, kendi satış
temsilcileri dışarıdan değil ama daha ziyade Epson kendi
perakende müşterilerine doğru ürünü görüntülenen sağlamak
için "rack tefecilerinin" kiraladı. Bu VAR ve sistem
entegratörleri, satış becerileri gerektiren vermedi reps
"perakende" bırakarak karlı satış çözümleri
konsantre düzenli satış gücü kadar serbest.
21. yüzyıl
2004
yılında, Epson bir adaptör halkası ile Leica M bayonetli ve Leica
vida montajlı objektiflerle desteklediği, R-D1 telemetre dijital
kamera tanıttı. Bu kamera pazarında ilk dijital telemetre
olduğunu. Onun sensörü standart daha küçük olduğundan 35
mm film
karesi, lens görüş alanı standart 35 mm kamerada sürece 1.53
kere R-D1 üzerine monte. 2006 yılı itibariyle Ar-D1 R-D1S
yerini almıştır. R-D1S daha pahalı ama donanım
aynıdır. Epson halefi-ücretsiz bir yükseltme kullanılabilir
hale getirmek için ilk dijital kamera üreticisi tam işlevsellik
için R-D1 getirmek için bir bellenim düzeltme eki
yayımladı. [ kaynak
belirtilmeli ]2003
yılının Haziran ayında, şirketin ve 1. bölümde kendi
listelemeyi takiben halka açıldık Tokyo
Menkul Kıymetler Borsası . 2009
yılı itibariyle, Hattori ailesinin ve ilgili bireyler ve şirketler
hala Seiko Epson büyük hissedarları ve güce sahip. [ 4 ] Seiko
Holdings ve Seiko Epson Hattori ailesinin önemli üyeleri de dahil
olmak üzere bazı ortak pay olmasına rağmen, bunlar bağlı
değildir. Onlar yönetilen ve tamamen bağımsız
çalışabiliyor. Epson kendi marka imajı kurmuş ancak nadiren
Seiko kullanıyor.
Sonbaharda
2012 yılında, Epson Epson Expression Premium XP-800 Küçük-in-One
olarak adlandırılan yazıcı tanıtmak için gidiyor. Bu
kablosuz baskı yapabilme yeteneğine sahiptir. [ 5 ]
2003
yılı Temmuz ayında, bir Hollanda Tüketici Derneği Epson mürekkep
püskürtmeli yazıcılar boykot etme 640,000 üyelerine
tavsiye. Hollanda merkezli örgüt Epson müşteri haksız
kullandıkları asla mürekkep için tahsil edildi iddia etti. Aynı
ay, ancak grubun Epson ürünlerinin ülke çapında bir boykot
çağrısını geri çekilir ve yazıcıları düzgün çalışması
için gerekli olan Epson kartuşlarını bırakmış olduğunuz
mürekkep conceding bir bildiri yayınladı. [ 6 ]
Epson (ve
piezo-elektrikli kafa geliştirilen beri aslında onlar öyle yaptım)
kapatma mekanizması çalıştı biçimi nedeniyle kartuşları
bırakılmak mürekkep tasarlanmıştır. Kapatma mekanizması
kurur, daha sonra kafaları risk tıkanmış ve dolayısıyla pahalı
bir onarım gerekli olacaktır. Hollanda Tüketici Derneği
yaptıkları açıklamada geri olmasının nedeni işaret ettiği
gibi, Epson her kartuş baskı için yetemeyen kaç sayfa (genellikle
azından kağıt bir A4 sayfa% 5 kapsama) ile ilgili bir açıklama
yapmıştı, ve o oldu.
Bununla
birlikte, Epson America, Inc önüne getirilen bir sınıf hareket
dava yerleşti Los
Angeles üst mahkeme . Suçluluk
kabul etmedi, ama onlar. (Epson'un E-Store kullanılmalıdır hangi
en az $ 20) 4/8/99 sonra Epson Mürekkep Püskürtmeli Yazıcı Satın
herkese 45 $ iade etmeyi kabul etti [ 7 ]
IDG Haber
Servisi göre, Epson 30 Mart 2007 tarihinde ABD'de satmak için Epson
uyumlu mürekkep kartuşları, imal, ithal veya dağıtılan bu 24
şirket, karşı Şubat ayında ABD Uluslararası Ticaret Komisyonu
(ITC), 2006, şikayette bulundu ITC Yargıç Paul Luckern söz
mürekkep kartuşları Epson patent ihlal etmedi diye, bir başlangıç
belirlenmesi yayınladı. Yargıç ayrıca ithal veya
ABD'de Epson kartuşları satma, imalat men edilmesi söz konusu
şirketlere ve başkalarına tavsiye etti.
27 Ekim 2012 Cumartesi
Sign 2012 Fuarına Katılacak Firmalar Belli Oldu
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)