Translate

11 Ocak 2013 Cuma

Epson Dx5 Kafaları Nozzle Temizleme



EPSON DX5
EPSON DX5 


Bu bağlantıda Epson Dx5 Kafanın Nasıl Temizlendiğini Görüyoruz ,Eğer Epson Dx5 Kafanız Tıkalıysa ve Folyo Baskılarda Çok Yakından Bakıldığında Tortulu Baskı Alıyorsanız,Şırınga Yardımı ile Damperlerin Bağlantı  Deliklerine (8 adet) Şırınga ile Eco Solvent Basıpta Nozzle Açabilirsiniz.Yalnız Bu İşlemi Yaparken Alttaki 2 beyaz Kablonun Ucuna Sıvı Kesinlikle Değdirmeyin !...

Fespa 2013 Yılında 18000 m2 Fuar Düzenleyecek!


Geri Sayım Başladı...

fespa makine fuarı
fespa
FESPA Eurasia, Türkiye, Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Orta Asya pazarlarının geniş formatta dijital baskı, serigrafi baskı, endüstriyel reklamcılık ve tekstil baskı sektörlerine yönelik sektör odaklı Dev bir fuardır.

3-5 Ekim 2013 tarihlerinde İstanbul’da gerçekleştirilecek olan FESPA Eurasia, FESPA fuarlarının sunduğu yenilikçi yaklaşımı bölgedeki baskı sektörü camiasına taşıyor. Fuar, sektördeki şirketlere işletmelerini geliştirmeye yönelik yeni ürün çözümleri, piyasa eğilimleri, ilham verici fikirler ve yeni teknolojilere erişim olanağı sunmanın yanı sıra, ilham almaya gönüllü, benzer düşünce tarzlarına sahip binlerce profesyonelle bağlantı kurma fırsatını da sağlamaktadır.

FESPA Eurasia, sektör üyeleri arasında ağ kurmanın yanı sıra, 200’den fazla lider markayı görmek ve aynı zamanda sektör uzmanlarından eğitici bilgiler elde etmek için mükemmel bir platform sunmaktadır.

FESPA Eurasia, 3-5 Ekim 2013
CNR Expo, İstanbul, Türkiye

2013 Yili Makine Fuarlariyla Gececek!

matbaa fuarı
printtek 

FUAR HAKKINDA


MATBAACILIK SEKTÖRÜNÜN TÜRKİYE VE AVRASYA BÖLGESİ’NDEKİ BEKLENEN BULUŞMASI PRİNTTEK 2013

17 - 22 Mayıs 2013 tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek PRİNTTEK 2013 Fuarı, baskı teknolojileri ve kağıt sektörlerindeki ürünlerini sergilemek, son yenilikleri takip etmek ve yeni iş bağlantıları kurmak isteyen katılımcılar ve profesyoneller için yine doğru adres olacak.

Avrasya Bölgesinin, baskı teknolojileri ve malzeme alanlarında en önemli buluşması olan PRİNTTEK 2013 Fuarı’nda, sektörün farklı kollarında faaliyet yürüten firmalar yeni ürünlerini ve ileri teknolojilerini tanıtmak için yerlerini almaya başladılar. Kuruluşumuz TÜYAP Tüm Fuarcılık Yapım A.Ş.’nin dünya standartlarında hizmet sunmak için tasarlanmış fuar alanıTÜYAP FUAR ve KONGRE MERKEZİ’nde toplam 10 salon katılımcı firmalar tarafından tam kapasite ile kullanılacak.

PRINTTEK 2013 ürün gruplarına göre ayrılmış salonlarında katılımcı firmalar için ürünlerini sergileyebilecekleri etkin ve özel bir pazarlama platformunu oluştururken, ziyaretçilerin matbaacılık sektörünün tüm ürün profilini bir çatı altında bulabilecekleri en kapsamlı buluşma noktası olacaktır.

PRINTTEK 2013 kapsamında ; Baskı Teknolojileri : Baskı öncesi / baskı / baskı sonrası sistemleri / dijital baskı ve ikinci el baskı sistemleri bölümleriyle, Baskı Malzemelerini: mürekkep / kimyasallar / sarf malzemeleri / kağıt ürünleri bölümleriyle geniş yer kaplarken, tesis altyapı sistemleri ve donanımları, kart teknolojileri, kırtasiye ve ofis teknolojileri bölümleri de fuarın renkli ürün yelpazesini kuvvetlendirecektir.

Uluslararası niteliğiyle matbaacılık ve basım sektörlerinin ülkemiz ve Avrasya Bölgesi’ndeki en önemli ticari platformu olan PRİNTTEK, yeni yatırımlara yön verirken, farklı pazarlara erişim kanalları açarak, baskı teknolojileri ve kağıt sektörlerinin büyüme hamlesine hız vermeye devam edecektir.

2013 yılında 17 - 22 Mayıs tarihleri arasında TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi Büyükçekmece’de eş zamanlı olarak düzenlenecek PRİNTTEK “12. Uluslararası Baskı Teknolojileri ve Kağıt Fuarı” ve IPT İstanbul “3. Kağıt-Karton-Oluklu Mukavva Üretim ve İşleme Makineleri, Kağıt Bazlı Ambalaj Teknolojileri Fuarı” hakkında detaylı bilgi edinmek için www.printtekfuari.com ve www.iptistanbulfuari.com web sitelerini ziyaret edebilir yada printtek@tuyap.com.tr veya ipt@tuyap.com.tr adreslerinden ulaşabilirsiniz.

Fujifilm Yeni Ürünlerini Tanıttı

fujifilm
fujifilm Türkiye
Fujifilm, Kasım ayında İstanbul ve Ankara’da, Aralık ayında İzmir’de düzenlediği “Fujifilm Çevre Dostu Ürünler” konulu toplantılarında, az kimyasallı kalıp teknolojilerini ve Fujifilm’in en yeni ürünlerini tanıttı.
(Ankara) Dünyanın en büyük fotoğrafçılık ve görüntüleme cihazlarının üreticisi olarak bilinen Fujifilm, çevreci ürünleriyle Türkiye pazarında büyüme planları yapıyor. Fujifilm, karbon ayak izini azaltan, maliyeti düşürücü ve verimli üretime odaklı baskı teknolojileriyle matbaacılık sektöründe fark yaratmayı hedefliyor.
fujifilm toplantısı
Son yıllarda çevre dostu ürünleriyle gündeme gelen Japon teknoloji devi Fujifilm, baskı teknolojilerindeki yeni ürünleriyle Türkiye pazarında da fark yaratmayı planlıyor. Türkiye pazarını, iş alanlarını ve ürünlerini geliştirmek anlamında büyük bir potansiyel olarak gören Fujifilm, Kasım ayı içinde İstanbul ve Ankara’da, Aralık ayında İzmir’de düzenlediği, “Fujifilm Çevre Dostu Ürünler” konulu toplantılarda “Az Kimyasallı Kalıp Teknolojileri” başta olmak üzere çevreci ürünlerini tanıttı. Matbaa ve ticari baskı sektörü temsilcilerinin yanı sıra bayilerinin de hazır bulunduğu toplantılarda Fujifilm’in geniş ürün gamı da sektör temsilcilerine aktarıldı.
Baskıda son teknolojiler tanıtıldı
Fujifilm Dış Ticaret A.Ş. Türkiye Başkanı Jun Higuchi, Fujifilm Avrupa Pazarlama Müdürü Kei Miyamoto, Fujifilm Grafik ve Medikal Sistemler Genel Müdürü Cengiz Metin, Fujifilm Grafik Sistemler Koordinatörü Ahmet Kocaman, Fujifilm Türkiye yöneticileri ve matbaa-baskı sektöründen firma temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilen toplantılarda; Fujifilm’in baskı sektöründeki yeni ürünlerinin avantajları ortaya kondu. Dijital baskı sistemleri ve çevreye duyarlı baskı kalıpları ile pazar ihtiyaçlarını karşılayacak ürünlerin ve çözümlerin sunumunu desteklemeyi hedefleyen Fujifilm, Türkiye pazarında bu ürünlerin kullanımını teşvik ederek çevreye verdiği önemi ortaya koymak istiyor.
28 Kasım’da Ankara’da düzenlenen toplantıya da katılan Jun Higuchi, “Bu seminerin gelecekteki işleriniz için önemli olduğunu düşünüyorum. Çevreye duyarlı sistemlerimizi sizlere tavsiye ediyoruz. Bu seminerin işlerinize katkı sağlamasını umuyorum. Birlikte çalışarak işlerinizi geliştirmekte başarılı olacağız” dedi.
Fujifilm Avrupa Pazarlama Müdürü Kei Miyamoto ise, 5 binin üzerinde ZAC az kimyasallı sistem kurulumu gerçekleştirdiklerini belirterek, “Avrupa’da bin civarında kurulumumuz var ve son bir yıl içinde 700 kuruluma ulaştık. Neden Avrupa’da yoğun kurulumlar yaptık? Bu başarımızda üç nokta vardı: Birinci nokta; çok yüksek ve stabil kalıp yapısı... İkinci nokta; maliyet. Bu sadece kalıp fiyatı demek değil, toplam baskı öncesi maliyeti önemli. Banyo, su, elektrik, işçilik tasarrufu ve daha çabuk çıktı alınmasının avantajları söz konusu. Üçüncü nokta ise; çevre dostu olması. AB ülkeleri şu anda atık kimyasallarla ilgili olarak ciddi yaptırımlarla karşı karşıya. Bu üç nokta sayesinde kalıp sorununu Fujifilm ZAC kimyasalsız kalıp sistemi ile çözen birçok müşteri kazandık” dedi.

Üretim maliyetlerini düşüren çevre dostu çözümler
Artan rekabet koşullarının ticari baskı sektörünü, verimliliği yükseltecek ve maliyetleri azaltacak üretim biçimlerine yönelttiğine dikkat çeken Fujifilm Grafik ve Medikal Sistemler Genel Müdürü Cengiz Metin de, Ankara’da yapılan toplantıda, Fujifilm’in küresel yapısı ve stratejileriyle faaliyet alanları ve ürün portföyü hakkında bilgi verdi. Yılda 23 milyar dolarlık bir iş hacmine sahip olan Fujifilm’in, gelirlerinin % 45’ini doküman çözümleri, % 40’ını enformasyon çözümleri ve % 15’ini görüntüleme çözümlerinin sağladığını belirterek, “Faaliyette bulunduğu iş konularında büyüme stratejisini yeniden belirleyen Fujifilm, dijital baskı sistemlerinin ve çevre dostu ürünlerinin satışlarını arttırmayı hedefliyor” dedi.
Hollanda kalıp fabrikasında 100 milyon avroluk bir yatırımla üçüncü hattın devreye alındığını belirten Metin, konuşmasında, Fujifilm’in dijitalin yükselmekte olduğu ve kalıp tüketiminin azalmasının beklendiği bir dönemde tüm dünya pazarlarını hedefleyen bu yatırımının önemine vurgu yaptı. Türkiye’de grafik ve medikal sektörlerinde gelecek gördüğünü ve hedeflerini bu yönde belirlediğini belirten Cengiz Metin, “Fujifilm üretim maliyetlerinizin yanı sıra çevre konusunda dünyaya karşı sorumluluklarımızı da önemsiyor. Kimyasal sarfiyatlarınızı azaltmak adına yıllardır sürdürdüğü Ar-Ge çalışmalarıyla aynı zamanda üretim maliyetlerinizi de azaltan bu çözümleri geliştirdi” dedi

5 Ocak 2013 Cumartesi

Epson Dx5 Kafa Makinelerin Belirsizliği

Evet,Değerli Blog Okuyucuları,Yeni Yılımızda Yeni Sorunlarla Başlamış Durumdayız...
Bu Aralar Blog Okuyucularımızdan Günde Onlarca Telefon Gelmekte Her Arayan Epson Dx5 Kafa Soruyor,Bizde Tek Tek Bilgilendiriyoruz.....

Geçen Seneki Yazımızda Belirttiğimiz Bilgileri Özetlersek Epson Dx5 Adlı Bir Kafa Olmadığını,Seiko-Epson Ortaklığının Japonya daki SII firmasına Kafa Ürettirdiğini,Ve r1900 Model Yazıcılardaki Kafa F186000 Olduğunu,ve Bununda Epson Dx5 Adıyla Rumuzlandığını Bizi Takip Eden Blog Okuyucuları Zaten Bilmekte,Fakat Burda Altını Çizeceğimiz Bir Husus Bu Dış Mekan Baskı Makine Piyasasındaki En Kaliteli Kafa Modelinin; Piyasadan Birileri Tarafından Yok Edilmesidir.Buna En Büyük Sebep Epson Surecolour Modelleri Çıkartan Epsonun Kendisidir.Zira Epson Eco Solvent Makine Çıkardı ve F186000 Etiketli Milyon  Adette Kafalar, r1900 Model Makineler Piyasadan Birileri Tarafından Toplatıldı.Bir Yazıcı Düşünün Milyonlarca Satmış Ama Yedek Parçası Yok.Bu Tesadüf Olamaz!.

Bu Tünelin Ucu Şuanda Görünmemektedir,Bu Konularda Yerel Mahkemeler Önlemler Almadıkça (10 YIL YEDEK PARÇA BULUNDURMA ZORUNLULUĞU) Gibi Önlemler Alınmadıkça Maalesef Epson Dx5 Kafa Kullanan Makineler Atıl Bir Vaziyette Yok Olup Gideceklerdir.

Bir Sektörde Tekel Zihniyeti İle Geçmişte Ürünlerde,ve Ülkelerde Büyük Sıkıntılar Çekilmiştir,Bu Konuda Tek Sevindirici Yanın,Çinli Elektronik Devlerinin Epson Dx5 Kafa Klonlaması AR-GE Başlamış Olmalarıdır.Piyasada 2 Seçenek Görünmektedir Ya Çinli Makine Üretcileri Yok Olacaktır,Yada ''EPSON'' İnkjet Yazıcı Piyasasından Silinecektir...



Epson Dx5 Printhead
epson dx5 Kafalar 

2 Ocak 2013 Çarşamba

İnter Dijital Mutlu Epson Dx5 Müşterileri,ve İnter Dijital Hakkında..

epson dx5 koza plaza
Koza Plaza Ofisimiz
koza plaza koridor
Koridor 2
koza plaza koridor
Koza Plaza Koridor
epson dx5 eco solvent
Koza Plaza Ofisimiz
koza plaza tekstilkent
Koza Plaza  B Blok
koza plaza
Koza Plaza

Mutlu Makine Müşterileri
Mutlu Makine Müşterileri
interjet epson dx5  eco solvent makine müşterileri
Mutlu Makine Müşterileri
interjet epson dx5  eco solvent makine müşterileri
Mutlu Makine Müşterileri





interjet epson dx5  eco solvent makine müşterileri
Koza Plaza Ofisimiz
interjet epson dx5  eco solvent makine müşterileri
Koza Plaza Ofisimiz

interjet epson dx5  eco solvent makine müşterileri
Mutlu Makine Müşterileri

Superjet Epson Dx7 Makine Sevkiyatı
Mutlu Makine Müşterileri
dijital makine epson dx5  eco solvent makine müşterileri
Mutlu Makine Müşterileri
 TEKSTİLKENT DEPO
 TEKSTİLKENT DEPO
  TEKSTİLKENT DEPO
  TEKSTİLKENT DEPO EPSON DX7 ÖRNEK BASKISI
  TEKSTİLKENT DEPO
  TEKSTİLKENT DEPO
  TEKSTİLKENT DEPO
  TEKSTİLKENT DEPO
  TEKSTİLKENT DEPO
 TEKSTİLKENT DEPO

dijital makine epson dx5  eco solvent makine müşterileri
Mutlu Makine Müşterileri (Tekstilkent Depo)
dijital makine epson dx5  eco solvent makine müşterileri
Epson Dx5 Makine Sevkiyatı (Tekstilkent Depo)
dijital makine epson dx5  eco solvent makine müşterileri
Depodan İnterjet Epson Dx5 Makine Sevkiyatı
dijital makine epson dx5  eco solvent makine müşterileri
Tekstilkent Depo
ambarlı gümrük
Ambarlı Gümrüklü Saha Makine Sevkiyatı



İnter Dijital Epson Dx5 Makine Müşterilerine 500$ Kafa Satacak!

İnter Dijital İnterjet Makine Kullanan  Epson Dx5 Makine Müşterilerine,  500$ Kafa Satacak!


Her zaman Reklamcıların,Tabelacıların Yanında Olan,Yedek Parça Konusunda Kar Amacı Gütmeyen İnter Dijital Teknoloji Makine,İnterjet Epson Dx5 Kafa Eski Makine Müşterilerine 500$ Bedelle Eco solvent Epson Dx5 Kafa Verecek...



epson dx5 kafa
epson dx5 

epson dx5 printhead
epson dx5

1 Ocak 2013 Salı

Epson Dx5 Kafa Bilmecesi

Evet,Değerli Blog Okuyucuları,
Geçen Seneki Yazımızda Belirttiğimiz Bilgileri Özetlersek  Epson Dx5 Adlı Bir Kafa Olmadığını,Seiko-Epson Ortaklığının Japonya daki SII firmasına Kafa Ürettirdiğini,Ve r1900 Model Yazıcılardaki Kafa F186000 Olduğunu,ve Bununda Epson Dx5 Adıyla Rumuzlandığını Zaten Önceki Yazılarımızdan Biliyoruz.Burda Bunu Açıklamamızın Sebebi Fazla Para Hırsı Yüzünden Makine Satıcılarının Baskı Kafası Konusunda Müşterilerini Bilerek veya Bilmeyerek Yanlış Bilgiler Verip Kafa Karışıklığına Sebep Olmaktadır.Ve Haksız Kazanç Elde Etmektedir.Bu Yazımızda Makine Satıcılarıda Bu Blogu 3-4 Defa Dikkatli Okursa Sektörde Makine Satıcıları Kendine Çeki Düzen Vermeli.
Aşağıda Epson Masaüstü Yazıcılarına Kafa Üreten SII Firmasının Fabrikasının Resmi ve İletişim Bilgileri Yer Almaktadır.
Takatsuka Unit
563, Takatsuka-shinden, Matsudo-shi, Chiba 270-2222, Japan 
[ map ]

Bu Arada Geçen Sene 300-400 Tl ye 2.eli Yenisi İse 700tl Civarına Satılmakta Olan Epson r 1900 Masaüstü Yazıcı Biz Haberi Yayınladıktan Sonra Makine Satıcıları Tarafından Bu Model Adeta Yağmalanıp Piyasada Epson r 1900 Model Yazıcı Haber Yayınlandıktan Sonra Karaborsaya Düşmüş,Maalesef Bazı  Eller 1 Ayda Bu Yazıcıları Stoklamıştır.Şuanda Araştırmalarımız Neticesinde Bu Model Yazıcılar 1800-2000 tl Gibi Uçuk Rakkamlara Ulaşmıştır.Buna Serbest Piyasa Ekonomisi Diyoruz.
Şuanda Bu Yüzden Kendi Bindiği Dalı Kesen Makine Satıcıları Yana Yakına Bizi Arayıp Epson Dx5 Kafa Satın Almak İstemektedir.Unutmayınki Bilgi Paylaşıldıkça Gelişir.
epson dx5 eco solvent
epson dx5 (f186000)
epson r 1900 yazıcı
epson r 1900
Burda Baskı Kafaları ile Eleştireceğim Diğer Firma Epson Tükiyedir.Yani Epson Masaüstü Yazıcılarını Türkiyeye Getiren Firmadır.Epson Yazıcı Getiriyorsun R1900 Bunun Kafasınıda Getirmen Gerekir,Sonuçta Yedek Parçasıdır.Fakat Telefonla Epson Türkiyeyi Aradığımızda Teknik Servise Bilgi Verdinizmi Diye Bir Soru İle Karşılaştık.Ve Perpadaki Servislerine Yönlendirilidik,Perpadaki Servis ise sipariş üzerine 6 haftada Geldiğini Söyledi.Sonuçta Hp'nin Nasıl Kafası Rahatça Satın Alınabiliniyorsa Epsonun da Her Modelinin Baskı Kafası Stoklarında Olmalı.Bir Şirket Düşününki Binlerce Yazıcı Satmış Ama Stoğunda Yazıcı Sarf Malzemesi Yok.
Siz Değilmiydiniz Bu Kafaları Zamanında 300-500 Tlye Alıp 1500$ Satan? Şimdi Biz Blogta Açıkladık,Bakın Şimdi Nasıl Eliniz Telefondan Düşmüyor,Epson Dx5 Kafa Bulamıyorsunuz.
Epson Türkiye'nin Kendi Geniş Format Makinelerinin Rahat Satabilmek İçin,Zaten Kar Marjı Az Olan  f 186000 Model Baskı Kafalarını Türkiye İthal Etmediğini Düşünmekteyiz.Bu Konuda Piyasada Epson Dx5 Kafalı Makineler Artacağı Şüphesizdir,Fakat Bu Durum Makine Kullanan Reklamcıları-Tabelacıları Zora Sokmaktadır.Yeni Seçilen Yönetimiyle Artık Ared Gibi Derneklerin Yemekli Geceler Düzenlemek Yerine Sektörde Çözüm Üretmek İsteyen Tarafsız İlkeli,Kar Amacı Gütmeyen Reklamcıları Düşünen  Firmalarla  İşbirliği İçine Girmesi Gerekir.....

İNTER DİJİTAL TEKNOLOJİ MAKİNE MARİN ve REKLAM ÜRÜNLERİ.



                                    

26 Aralık 2012 Çarşamba

Mutoh'tan Zephyr TS
Mutoh Zephyr TS


Mutoh'tan Zephyr TS - Trafik Tabelası Printeri

Mutoh Belgium nv firması pazara yeni kompakt 65 inç genişliğinde rulodan ruloya dijital UV inkjet printer 400.000$ fiyat ile satışa sunuldu


Mutoh Belgium nv firması pazara yeni kompakt 65 inç genişliğinde rulodan ruloya dijital UV inkjet printerı Zephyr TS yi özellikle karayolları trafik tabelaları, emniyet ve enformasyon tabelaları üretimi için pazara sunuyor. Mutoh'un Zephyr UV platformunun temelleri üzerine oluşturulan bu yeni Zephyr TS printerı özel olarak formüle edilmiş UV mürekkepleri retroreflektif malzeme üzerine direkt olarak baskı yapabiliyor.Printerın kombinasyonu, UV mürekkepleri, retroreflektif folyoları ve UV koruma üst tabaka filmi Avrupa standartları sabit karayolları dikey trafik tabelaları yönetmeliği koşullarını karşılamaktadır (EN 12899-1:2007). Toplam bir çözüm olarak sunulan ( iş istasyonu ve RIP yazılımı ile birlikte) Mutoh'un Zephyr TS makinesi trafik tabelalarını parlak renklerde, trafik tabelalarının renk özellikleri ve retroreflektifite gerekliliklerini yerine getirerek basabilmektedir.

Printer genel olarak yüksek kalite üretim modunda saatte 28 m2 baskı hızına sahip olup özel olarak geliştirilmiş parlak baskı modunu kullanmaktadır. Mutoh'un Avrupa Operasyonu başkanı Arthur Vanhoutte bu konuyla ilgili olarak şunları söylüyor; "Firmamız bu çözümleri üretmek için 2007 yılında Nippon Carbide Industries firmasının retroreflektif departmanı ile stratejik ortaklığa başlayarak, geliştirilmiş uygulama ve Ar&Ge teknik çalışmaları ile retroreflektif folyo üretimi ve trafik tabelası üretimi çalışmalarına başladı." Zephyr TS çözümleri Avrupa, Orta Doğu ve Afrika pazarlarında Mutoh ve NCI firması firmaları tarafından satışa sunuluyor. Printer ve mürekkepler Mutoh yetkili satıcıları tarafından temin edilebilirken, retroreflektif folyolar Nippon Carbide Industries firması tarafından satılacak.

http://www.mutoh.eu ve http://www.carbide.co.jp 

Dijital Baski Makineleri Boyaları Hakkında Güvenilir Kitap

basev
 mürekkepler el kitabı


BASEV YAYINLARI – 2, © 2012
1. Baskı: İstanbul, Haziran 2012
Orijinal Adı: What the Printer Should Know About Ink
Yazan: Dr. Nelson R. Eldred
Çevirenler: Prof. Dr. Mert Ülgen (Acıbadem Üni.),
Prof. Dr. Mehmet Oktav, Doç. Dr. Efe N. Gençoğlu (M.Ü.)
Kapak Tasarımı: Arş. Gör. Lütfi Özdemir
Baskı - Cilt : Ömür Matbaacılık A.Ş.
Kağıt : UPM Finesse Silk
Mürekkep : Huber Impression Serisi
Sayfa Sayısı : 340
Basım Sanayi Eğitim Vakfı (BASEV) geçtiğimiz Haziran ayında çok değerli bir eseri daha, başvuru kaynakları konusunda sıkıntı çekilen sektörün ve mesleki eğitim kurumlarının yararlanması için sundu.
Dijital Baski Makinecisinin Mürekkep Hakkında Bilmesi Gerekenler, Dr. Nelson R. Eldred’in What the Printer Should Know About Ink adlı orijinal eserinden Prof. Dr. Mert Ülgen (Acıbadem Üniversitesi), Prof. Dr. Mehmet Oktav ve Doç. Dr. Efe N. Gençoğlu (Marmara Üniversitesi) tarafından dilimize kazandırıldı.
BASEV’in sunuş yazısı, kitabın mürekkep ve kağıt sponsorları, sırasıyla Huber Türkiye ve UPM Türkiye’nin sunuş yazılarının ardından, çevirenlerin önsözü ile başlayan kitapta 20 bölüm yer alıyor.
1. Baskı İşlemleri
2. Ofset Baskı Mürekkepleri
3. Tifdruk Baskı Mürekkepleri
4. Flekso Baskı Mürekkepleri
5. Tipo Baskı Mürekkepleri
6. Elek Baskı (Serigrafi) Mürekkepleri
7. İnkjet Mürekkepleri
8. Tonerler ve Özel Mürekkepler
9. Pigmentler
10. Renk Ölçümü ve Kontrolü
11. Akışkanlık
12. Taşıyıcılar ve Vernikler
13. Kurutucular
14. Baskı Mürekkeplerinin Kuruması ve Yerleşmesi
15. Enerji ile Kürlenen Mürekkepler ve Laklar
16. Mürekkep İmalatı
17. Baskı Mürekkeplerinin Test Edilmesi
18. Baskı Mürekkeplerinin Satın Alınması
19. Baskı Mürekkeplerinin Teknik Özellikleri
20. Sağlık, Güvenlik ve Çevre
Tüm bu bölümler; siyah – beyaz ve renkli çizimler, grafikler, tablolar, fotoğraflar gibi zengin görsel unsurlarla desteklenmiş. Görsel içeriğin de yardımıyla, sayfa düzeni ve tasarım, kitabın kolay okunmasını sağlıyor.
Kitabın önemli bölümlerinden biri, mürekkep satın alınmasıyla ilgili. Bu bölümde sarfedilecek mürekkebin siparişinde göz önünde bulundurulacak unsurlar bir tablo halinde veriliyor.
Amerikalı Yazar Nelson R. Eldred, Tampa, Florida’da yaşıyor, matbaacılık ve baskı teknikleri konusunda danışmanlık yapıyor. Birçok kitabın yazarı olan Eldred’in sektörel dergilerde yayınlanmış makaleleri var. Yazar, kağıt ve mürekkep konularında birçok seminerler de düzenlemiş.

22 Aralık 2012 Cumartesi

2013 Yılı Epson Dx5 Yılı Olacak


Epson, endüstriyel baskı alanındaki ürün yelpazesini dörde katlayacak. Seiko Epson Corporation Başkanı Minoru Usui, geniş formatlı yazıcı kategorisi gelirlerini ise, önümüzdeki dönemde ikiye katlamayı hedeflediklerini vurguladı.

Epson, yüksek performans, ekoloji, tasarruf ve geniş ürün yelpazesi özelliklerini bir arada sunan yeni profesyonel baskı çözümlerine odaklı ‘Baskı için Tasarladık’ stratejisini açıkladı. Önümüzdeki birkaç yıl içinde Epson, endüstriyel baskı alanındaki ürün yelpazesini dörde katlayacak. Seiko Epson Corporation Başkanı Minoru Usui, geniş formatlı yazıcı kategorisi gelirlerini ise, önümüzdeki dönemde ikiye katlamayı hedeflediklerini vurguladı.

Baskı teknolojileri uzmanı Epson, ‘Baskı için Tasarladık’ adını verdiği, yeni profesyonel baskı teknolojileri stratejisini açıkladı. Ticari baskı sektörüne odaklı çalışmalarını yoğunlaştıran Epson, üretim ve endüstriyel sektöre hizmet edecek bir dizi yeni dijital ürünü piyasaya sunduğunu duyurdu. ‘Baskı için Tasarladık’ stratejisi ile Epson, tekstil, etiket, ambalaj üretim alanlarındaki kullanıcılarına yönelik özgün ürün ve teknolojilere yatırım yapacak. Epson bu alandaki ürün serisini, önümüzdeki birkaç yıl içinde ikiye katlayacağını, endüstriyel baskılama alanı gelirini ise 4 katına çıkaracağını açıkladı.

Epson profesyonel baskı pazarının yüzde 65’ine sahip

Hassas görüntüleme teknolojileri geliştirilmesi alanında uzun vadeli çalışmalar içinde olan Epson, fotoğrafçılık, sanat ve prova baskı uygulamalarında kullanılan Stylus Pro yazıcı serisi ile bugün, dünya çapında yüzde 65 pazar payına ulaştı. Epson, yüksek performans, ekoloji, tasarruf ve geniş ürün yelpazesi özelliklerini bir arada sunan yeni ‘Baskı için Tasarladık’ stratejisini kullanıcılarının geri bildirimleri ile geliştirdi. Kağıt, enerji ve sarf malzemesi kullanımı anlamında ekonomik olan bu ürünler, aynı zamanda çevre dostu ve baskı ihtiyacına özel pek çok seçenek sunuyor.

UV sistem kullanan ilk Epson cihazı SurePress “X” drupa 2012’de…

Epson bu yıl gerçekleşen ‘drupa 2012’ Fuarı’nda da bu yeniliklerine odaklı bir tanıtım yaptı. Yeni, tek geçişli Micro Piezo satır başlığı teknolojisini içeren ve UV bağlantısı kullanan ilk Epson ürünü olan yeni nesil SurePress “X” etiket baskı ürünü de bu fuarda tanıtıldı. Epson ayrıca, dijital kuru laboratuvar sektörüne girdiğini de ilan ederken, yüksek kalite, isteğe bağlı fotoğraf ve kart baskısı gibi özelliklere sahip SureLab SL-D3000 ürününü duyurdu. Fuarda aynı zamanda diğer cihaz geliştirmeleri arasında, yeni ürün yelpazesine destek olabilecek, yeni nesil su bazlı ve renkli mürekkep setleri de yer aldı.

Seiko Epson Corporation Başkanı ve Micro Piezo’yu ilk kullananlardan olan Minoru Usui, Epson’un üretim ve endüstriyel baskı ile ilgili vizyonundan bahsederken;

“Özel çözümler ve kesintisiz destek aracılığıyla müşterilerimiz için değer sağlamak yönündeki kararlılığımızın üretim ve endüstriyel baskı alanında büyümemize yardımcı olacağına inanıyoruz. Amacımız, önümüzdeki birkaç yıl içinde geniş format yazıcı kategorisi gelirlerimizi 2’ye, endüstriyel baskı gelirlerimizi ise 4’e katlamak… Bu bizim için çok önemli bir yıl olacak. Aslında bu yılı, Epson’un büyümesinde bir sonraki aşamanın başlangıcı olarak görüyorum” dedi.

19 Aralık 2012 Çarşamba

Dijital Baski Makine ve Üretim Sektörü Hızla Büyüyor.


epson dx5 dijital baski
epson dx5
Dünya genelinde 2015 itibarıyla kullanım miktarı 450 bin adedi aşması beklenen dijital baskı makineleri pazarındaki en büyük büyüme, Türkiye,Brezilya,Arjantin gibi gelişen pazarlarda olacak. 2015’te toplam dijital baskı pazarının perakende değerinin ise 180 milyar dolara ulaşması bekleniyor.Dünya ve Türkiye’deki dijital baskı pazarı ile ilgili rakam ve veriler  Tüik verileri paylaşıldı.
dijital baski
dijital baski
Dünya ve Türkiye dijital baskı sektöründeki gelişmeler ve rakamlar da paylaşıldı.Global verilerin ışığında dijital baskı yatırımlarının büyüyecek verilere göre ve 2015 itibariyle dünya genelinde kullanılan yüksek kapasiteli dijital  baskı makinelerinin 450.000 adedi aşmasının beklendiği paylaşıldı. 2015’te dünyadaki toplam dijital baskı pazarının perakende değerinin ise 117 milyar dolara ulaşması bekleniyor,global pazarda özellikle Avrupa ve Amerika gibi doygun pazarlarda genel olarak trend sabit veya aşağıya doğru giderken, Türkiye gibi gelişen pazarlarda bu trendin artış ve fırsat olarak ortaya çıkıyor

Her yıl milyonlarca metrekare baskı, yüksek kapasiteli dijital baskı makineleri ile alınıyor
Türkiye’de kurulu olan Dijital Baskı makineleri  kurumsal baskılar hariç olmak üzere her yıl yaklaşık 150 milyon metrekare dijital baskı alındığı belirlendi. “Büyüyen Türkiye ekonomisine her sektörden yatırımların artması; her sektöre hizmet veren baskı sektörünü de büyütüyor  Türkiye’nin kredi notunun yatırım yapılabilir seviyeye yükselmesiyle birlikte Türkiye’ye yatırımlar daha da artacak, sektörümüz daha da büyüyecektir. 2011 yılında 650’e yakın  dijital baskı makinesi ithalatı yapıldı ve 2010 yılına göre yüzde 44 büyüme gösteren Türkiye Üretim Sistemleri Grubu Dijital Baskı Pazarı, 2012 yılının ilk altı ayında da benzer bir tablo çizerek büyüme beklentimizdeki haklılığımızı doğruladı.**
Tüm veriler ve araştırmalar gösteriyor ki; dijital baskı pazarı büyümeye devam edecek ve iş hacmi artacak. Bu sektörde faaliyet gösterenlerin bu büyümeden azami şekilde faydalanmaları için farklılaşmaları ve yeni yatırım planları yapmaları gerekiyor. Ekipmanın yanı sıra yazılım yatırımları da yapılmalı ve doğru bir strateji belirlenmelidir.”
Küresel verilere bakıldığında 2012 yılı sonunda dijital baskı pazarının toplam baskı pazarının yüzde 21’inden fazla olması bekleniyor, bu değer 2007’de yüzde 11’di***.